maandag 24 juli 2017

ciT - Vraag

© Rinus Van de Velde
Je bent de man met een wandelstok die zijn dagelijks half uurtje uit wandelen gaat.
Op straat wacht een hond voor een winkel op zijn baasje. Zijn kop is een koekoeksklok. Wanneer je hem vraagt: 'Hoe laat is het,' zwaaien de wijzers als een staart.
Op straat wacht een man op de bus naar het werk. Zijn hoofd is een platenspeler. Wanneer je hem vraagt: 'Zet eens wat anders op,' grijpt hij in het ijle naar de naald.
Op straat zit een meisje op een bank. Ze wiegt een wolkenkrabber in haar armen. Wanneer je haar vraagt: 'Wat voor weer is het daarboven,' kijkt ze van je weg en duwt de ramen uit als waren ze noppen in folie.

4 opmerkingen:

  1. Absurd en poetisch tot en met. Zijn dit oefeningen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ciT is een reeks zkv's over inwoners van een niet nader genoemde stad. De reeks werd in z'n geheel gepubliceerd in het jazznummer van Gierik & NVT.

      Verwijderen
  2. Oh ja, had je al om uitleg gevraagd.Toch wel heel heel kv. Alsof je stukken uit je gedachtengang hebt geknipt, alsof je hersenen zalige kortsluitingen vertonen. Lieve deugd, wat is schrijven? Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op dit moment is dit blijkbaar wat ik wil schrijven. Sinds ik mijn roman in de lade heb gestoken, voel ik geen nood meer om langere teksten te schrijven. Dit genre bevalt me prima en is ook leuk om op een podium te brengen.

      Verwijderen