vrijdag 23 september 2016

Berlijn met voetnoten - Wiskunde 1

Begin juli trok ik voor acht dagen naar Berlijn. Tijdens de trip hield ik een logboek bij. Dat leverde 29 notities op. De voetnoten voegde ik later toe. Vandaag notitie 2.


Wiskunde 1
Verkeerslicht Berlijn
Ik weet te weinig over de geschiedenis van Berlijn. Ik ken Hitler, de Tweede Wereldoorlog, Oost, West en de Muur (die stond ergens in het midden, toch?). Op de middelbare school was er vast en zeker een docent die me de oorlog tot in de puntjes heeft uitgelegd. Helaas, er is weinig van blijven plakken. Ik vond geschiedenis een interessant vak, maar sloeg tilt wanneer ik feiten en data uit het hoofd moest leren. Ik heb nog steeds last van nachtmerries waarin ik opnieuw een examenvraag moet oplossen à la zet volgende historische gebeurtenissen in chronologische volgorde. Vraag me om een cijfer uit het hoofd te leren en het lukt niet. Cijfers doen me aan wiskunde, fysica en chemie denken. Nog eens drie vakken waarbij mijn hakken en de sloot nooit ver uit elkaar lagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten