maandag 26 september 2016

Berlijn met voetnoten - Voorbereiding

Begin juli trok ik voor acht dagen naar Berlijn. Tijdens de trip hield ik een logboek bij. Dat leverde 29 notities op. De voetnoten voegde ik later toe. Vandaag notitie 3.


Voorbereiding
Verkeerslicht Berlijn
Voorbij is de tijd waarin ik een reis zorgvuldig voorbereidde. De toewijding die ik ooit aan de dag legde, kan ik tegenwoordig niet meer opbrengen. De laatste jaren ben ik al blij als het me lukt tijdig een vliegtuigticket en een hotelkamer te reserveren. De rest zoek ik wel uit ter plekke. Een reis voorbereiden heeft nochtans z’n charmes. In sommige gevallen is de voorbereiding leuker dan de reis zelf. Zolang ik in gidsen en op websites neus, speelt een trip zich af in mijn verbeelding. Daar loopt alles altijd gesmeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten