dinsdag 22 september 2015

Koudvuur

Laat een bladerdek op het water groeien
Bouw een schuilplaats voor mijn ouders
Offer mijn mooiste jurk aan de zee
Zie hoe een vis door de halsopening zwemt

Leg me neer op het schuim van de golven
Laat een evenbeeld mijn haren strelen
Trek het touw strak om mijn nek
Vertel over de kleur van mijn lichaam

Kweek cactusbloemen op de golven
Wacht niet tot de passiebloem verwelkt

Knoop een touw om de hand van een krijger
Leg hem zachtjes aan een oever neer
Vind een gebroken schelp op de vloedlijn
Laat het water uit haar openingen lopen

Hijs het anker van een regenboog
Dwing de rukwind in bolle zeilen
Huur een leger koorddansers in
Leer mens en dier over evenwicht

Kweek cactusbloemen op de golven
Wacht niet tot de passiebloem verwelkt

Koudvuur werd geschreven bij What I saw in the water van Frida Kahlo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten