zondag 15 december 2013

Ward trad op tussen koffie en kaneel

Ik heb op het podium van Den Hopsack gestaan!

Het tapijt voelde goed onder mijn voeten.

Ik las twee gedichten voor en hield er, naast een podiumervaring, een gratis (jeej!) ontbijt aan over. Gelukkig mocht ik als eerste op en kon ik de rest van de ochtend genieten van koffie, koeken en poëzie.

Tijdens mijn optreden loopt er altijd iets mis. Ik: 
       1. vergeet mijn tekst
       2. verspreek me

Zondag gebeurde het tweede. Ik probeer dat niet meer erg te vinden. 

Ja, ik trilde zoals een blad, maar ik had mijn stem onder controle. 

In de loop van de ochtend kwam dichter Joris Iven aan mijn tafel zitten. Nicole Van Overstraeten, een vriendin van me die mee naar Den Hopsack was gekomen, schreef het voorwoord voor zijn volgende bundel. Ze kenden elkaar enkel via mail. Et voilà, plots zaten ze naast elkaar. Er zijn zelfs bewijzen van hun ontmoeting (met mij erbij).


In de volgende blogberichten post ik mijn twee ontbijtgedichten.

Nicole Van Overstraeten blogde ook over Den Hopsack. Haar verslag lees je hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten