maandag 7 november 2016

Berlijn met voetnoten - Kadaver 3

Begin juli trok ik voor acht dagen naar Berlijn. Tijdens de trip hield ik een logboek bij. Dat leverde 29 notities op. De voetnoten voegde ik later toe. Vandaag notitie 21.


Kadaver 3
Gieters Berlijn
Onder een boom van het Tempelhof klapwiekt een vogel met één vleugel. De andere vleugel en zijn poten weigeren dienst. Van opstijgen komt niets in huis. Hij schommelt enkel wat heen en weer op zijn borstbeen. Een hond loopt in de richting van de vogel en duwt zijn neus in de snel op- en neergaande borstkas. Al gauw verliest hij zijn interesse in het halfdode dier en holt naar het volgende onderwerp dat zijn aandacht heeft gevangen: ik. Hij legt zich op de grond neer en gooit de rode bal in zijn mond voor mijn voeten.

2 opmerkingen:

  1. Doet er mij aan denken dat ik een nieuwe gieter nodig heb. Voor volgende zomer.

    Akelig, akelig, je bericht. Vogels vind ik akelige dieren. Halfdode: nog erger!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik droomde dat Ahid voor mij en mijn dochter een gordeldier had gekocht. Hij zei dat het een braaf beest was, het bleef rustig in zijn hoekje zitten. Maar we mochten niet giechelen. Als we giechelden, dan werd het woest en zou het chargeren, woeps!

    BeantwoordenVerwijderen