maandag 28 november 2016

Berlijn met voetnoten - Vlucht 3

Begin juli trok ik voor acht dagen naar Berlijn. Tijdens de trip hield ik een logboek bij. Dat leverde 29 notities op. De voetnoten voegde ik later toe. Vandaag notitie 29.


Vlucht 3
Schoenen Berlijn
We krijgen koffie! Van airhostessen! Uit een karretje! Alles wat me op een vliegtuig gratis wordt aangeboden neem ik met beide handen aan, zelfs al smaakt het niet half zo lekker* als de koppen koffie die de Berlijners me de voorbije week hebben geserveerd bij hun jumbo-stukken taart.

Taart, daar probeer ik aan te denken wanneer de wielen van het vliegtuig de tarmac loslaten.


Een kop koffie smaakt wel degelijk anders in een vliegtuig dan in je favoriete koffiebar. In de lucht liggen de vochtigheidsgraad en de luchtdruk lager dan op de grond. Een passagier staat ook bloot aan het kabaal van de draaiende motoren. Daardoor is hij tot 30% minder sensitief voor zoete en zoute smaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten