maandag 17 oktober 2016

Berlijn met voetnoten - Muur

Begin juli trok ik voor acht dagen naar Berlijn. Tijdens de trip hield ik een logboek bij. Dat leverde 29 notities op. De voetnoten voegde ik later toe. Vandaag notitie 12.


Muur
Tchoban Foundation
Berlijn verleidt me niet vlugvlug, maar zoetjesaan. Elke wijk ziet er anders uit, ruikt en smaakt anders – een erfenis van de Muur? De Muur trok niet alleen een grens tussen Oost en West, maar ook tussen wijken. Onder invloed van hun isolement en bevolkingssamenstelling ontwikkelde elke wijk zich op een eigen manier. De kracht en de essentie van Berlijn schuilen in haar uitgestrektheid en diversiteit. Daardoor beleef ik de stad helemaal anders dan bijvoorbeeld Londen of Parijs waar een aantal trekpleisters me ogenblikkelijk de adem benam.

1 opmerking:

  1. Haha, foto deed me denken aan net geschilde patatjes, van alle mogelijke formaten...

    BeantwoordenVerwijderen