woensdag 21 september 2016

Berlijn met voetnoten - Regen 1

Begin juli trok ik voor acht dagen naar Berlijn. Tijdens de trip hield ik een logboek bij. Dat leverde 29 notities op. De voetnoten voegde ik later toe. Vandaag notitie 1. 


Regen 1
Juni 2016 is de natste junimaand ooit. Het neerslagtotaal van 1839 werd met 1,1 millimeter verbroken. De verdrinkingsdood lonkt voor mijn terrasplanten en mijn vakantiehumeur. Ik snak naar een Belgische zomer. Ik wil de ramen opengooien, boeken lezen onder een parasol en de bijna verrotte planten beloven dat het morgen beter wordt. Als mens kan ik tegen dit weer weinig beginnen, als dichter daarentegen roep ik graag de hulp in van de poëzie*.


Enkele dagen na de publicatie van het filmpje op dit blog hield het prompt op met regenen en steeg het kwik vlotjes naar 25 graden en meer, met als uitschieter een temperatuur van 34 graden op woensdag 20 juli. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten