woensdag 17 februari 2016

Publicatie op schrijvenonline.org

















Lees mijn nieuwste bijdrage voor schrijvenonline.org: Pagina's in de ochtend.

De voorbije zomer las ik Becoming a Writer van Dorothea Brande, een onconventioneel en inspirerend schrijfboek. De meeste boeken over de kunst van het schrijven beperken zich tot een reeks tips over plot- en karakterontwikkeling. Brande slaat een andere weg in en geeft een antwoord op de vraag die eender welke praktische schrijftip voorafgaat:

Hoe word ik een schrijver?

Een van haar adviezen luidt: door het schrijven van morning pages. Wil je weten wat dat is? Lees dan het tipartikel op schrijvenonline.

Voel je vrij je eigen morning pages in de reacties van dit blogbericht te publiceren. Ik ben benieuwd!

Lees ook:
Een zomerse blokkade
Dump die roman, schrijf een essay
Schrijf een essay: 5 tips

2 opmerkingen:

  1. Super. Heb nu geen rijd om te tierelieren, moet naar de kapper en dan naar de dokter.
    Haha, dat vierlettergreepwoordje kwam zo uit mijn ochtendonderbewustzijn! :-)

    Yasse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen tijd. Niet rijd. Toch inspirerend: ik rijd de ochtend in op mijn zeer ongewone hobbelwoordjes, mijn manenpony, mijn wit schitterende eenhoorn..

    Kusje

    Yasse

    BeantwoordenVerwijderen